onsdag 31 augusti 2011

PROMENADER


Jag har alltid haft en plan att försöka lära katterna att gå i sele men jag har aldrig riktigt lyckats. Vi har varit ute med katterna några gånger här i skogen bakom vårt hyreshus men det har varit lite trist för katter är ju som katter alltid är.... lite egensinniga och gör som dom själv vill. Jag har försökt locka och pocka för att få katterna att följa med men icke... tills för några dagar sedan! Jag tog ut Thomas själv i selen och så gick jag lite sakta och lockade på honom och helt plötsligt gick vi tillsammans i ganska bra tempo. Han följde efter precis som en hund. Jag har hört att siamesen ska vara ganska lätt att lära gå i koppel och det är verkligen sant. Så nu har vi även vart ute med båda två för att få Sune att ta efter samma beteende och det har gått ganska bra. Sune har inte så bra tempo som Thomas men han kommer efter... sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar