onsdag 26 oktober 2011

LEK MED KATT

Det är lika kul varje dag man kommer hem från jobbet. Thomas blir verkligen superglad och kör med samma procedur varje gång. Han vill busa och den roligaste leken just nu är att jag ska jaga honom. Han tittar på mig väldigt intensivt, gör en konstig jamning och så springer han antingen upp på soffan eller i badkaret (!). Eftersom vi bor väldigt litet för tillfället är det inte så långt däremellan. Jag gör mig så stor jag kan genom att sträcka ut händerna åt sidan och stirrar lite lekfullt på honom och sen är det bara springa efter. Han sladdar runt på klickgolvet och jag följer efter. Det är fantastiskt kul och eftersom han är väldigt mycket snabbare än mig så låtsas han göra sig långsammare efter ett tag så att jag ska komma ikapp och kunna ta honom. Han spinner frenetiskt under hela tiden vi leker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar