måndag 24 oktober 2011

NYA UTSTÄLLNINGSPLANER

Det blir som en drog det här med utställningar. Precis när man avslutat en utställningshelg börjar man planera för nästa. Det är ju så roligt och spännande och kul att få visa upp sin fina vackra kisse. Sen är vi ju här i huvudstaden under en begränsad tid och jag vill passa på att gå på så många som möjligt innan vi åker norrut igen. Där blir det inte så många per år.
Nu är det 2 utställningar i Stockholm under november och vi har anmält oss till båda. Första utställningen är redan om knappt 2 veckor och den andra 111119-111120. Det blir väldigt skönt att ha så nära till utställningen.

Jag funderar på hur jag ska göra för att få Thomas mindre nervös på utställningarna. Nu i helgen var han väldigt orolig. Han brukar alltid vara fräsig och allmänt spänd så fort man tar ut honom ur buren och jag hoppas det ska bli bättre men jag tycker inte det blir det. Nu i helgen var det väldigt många katter  i vår kategori som var extra sura och en kvinna jag pratade med trodde det kunde bero på att det var väldigt kallt i lokalen. Vår uppfödare tror det hänger på vana och att han bara behöver bli mer rutinerad men jag tycker det är konstigt att det inte blir några framsteg alls. Men vem vet, kanske är han lugnare nästa gång?!

Någon som har några tips på hur man får honom lugnare? (jag använder Feliway)

4 kommentarer:

  1. Hej det var ett tag sedan, vi har några siameser och balineser och har haft uppfödning ( har paus nu ) på utställning kan du prova att börja ge zylkene några dagar före. Det är receptfritt och är endast koncentrerat mjölkprotein som de blir lugna av. Tror att det är "lagligt" Värt att testa?

    Hälsningar förra medspelerskan Linnea Öhman

    SvaraRadera
  2. Hej Linnea!
    Det var verkligen inte igår. Hoppas allt är bra med dig. Var in på din hemsida och vilka fina katter du har. Jag googlade lite på Zylkene men det verkar som om det är 14 dagars karens vid utställningar tyvärr. Jag får nog fortsätta träna och gå på fler utställningar och hoppas på att han blir lugnare.
    Kul att du hittat till min lilla blogg.
    Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Det har stått i ett tidigare nummer av Sverak:s tidning Våra Katter att Zylkene är tillåtet att använda (tror att det var mars-numret)så det ska vara ok.

    Hälsningar Lillemor
    Som träffade er i Jälla och är en av dem som läser er trevliga blogg trots att Thomas slog min katt vid nomineringen ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Lillemor!
    Tack för tipset. Jag ska se om han är lugnare nästa vecka men om han är lika orolig kanske jag testar på utställningen i slutet på november. Det var kul att träffas sist. Vi kanske ses igen nästa helg?!
    Hälsningar Lena

    SvaraRadera